How !!! How!!! how!!!!!!





Bunga bunga cinta indah bersemi....
Di antara harap pinta padaNYA
Tuhan tautkan lah
Cinta di hati berpadu indah
Dalam mihrab cinta...


Best kan lagu dalam filem Mihrab Cinta ni.. Lirik die ada maksud tersendiri. Penyanyi yang nyanyikan lagu ni pun memang best. Asmirandah..C0mel sangat die ni.


Bunga-bunga je rasa bile nyanyi lagu ni. Bunga warna-warni..waaa chantekk nyer bunga...Aduss!!! sejak bile la pulak pandai nak bunga-bunga ni. Dush dush dah lama dah bunga kat taman tu mati. 


haaah dah lama dah bunga tu mati. Tinggal pasu je. KOsong je semua tu..tak cantik dah.

Kalau nak tanam bunga mesti ambil masa. Mungkin ambil masa berminggu-minggu atau berbulan bulan nak tunggu pokok tu keluarkan bunga yang cantik.

Tapi kalau kepercayaan kita dah takde..dah mati camne?????? How can we rebuild?

Bak kata orang..."Jangan dikenang perkara yang dah lalu"


"Yes..i don't..n don't want to think back. I was let it go. But one more thing. TRUST."
" How can i  build it again..HOW?"

Aku pernah ada kepercayaan tu. Aku tak pernah meragui die dahulu. Bile die berjanji padaku yang die takkan ulangi perbuatannya. Die bersumpah die akan berubah, die takkan buat lagi. Aku percaya katanya..aku percaya semua tu...

Janji hanya tinggal janji.. perkataan sumpah yang diperkatakan hanya mainan bahasa sahaja. "Sumpah papa takkan ulang lagi."

"Sumpah!! sumpah!! kene makan sumpah tu baru tau." marah aku bile perkataan sumpah diungkap kan.


Hampir 7 tahun dengannya..mengenali dirinya . Aku percaya padanya. Tapi apabila kepercayaan itu dibuang dipermainkan sesuka hati. Kepercayaan tu telah mati.

Aku cuba membina nya kembali....Tapi aku perlukan masa.

Aku tak tau sampai bila untuk aku belajar membinanya kembali.


 Kalau kita nak tanam bunga...kita bukannye perlukan pokok bunga sahaja. KIta perlukan tanah untuk menjadi tapak dan sokongan kepada pokok bunga. Kita juga perlukan baja untuk memberikan kesuburan . 















Comments

Popular posts from this blog

Jangan tangisi Apa Yang Bukan Milikmu.....

In a relationship Married or Not !! YoU should Read This

Don'T