Posts

Showing posts from April, 2012

itulAH MANUSIA....

Kehidupan...
Apa yang korang faham bile kite cakap tentang kehidupan....? Susah kan nak jawab persoalan ni even soalan tu dengar macam mudah... Itulah sebenarnya kehidupan...
Kadang kala kita rasakan nya mudah..tetapi bile kite dah hadap nye baru la kite tahu jawapan sebenarnya..Tak semudah yang disangka.
Kadang kala kita rasakannya susah...Ya!! memang susah tapi bile kesabaran menjadi tunjang kekuatan..perkara yang susah tetap dilalui walaupun ia susah.
Kehidupan...... Kadang kala kite berada di atas... Kadang kala kite berada di bawah... Itulah lumrah alam....
Apabila kite berada di atas...selalunya kite akan alpa dan tak pernah tunduk ke bawah bahawa kite akan jatuh suatu hari nanti.
Aku juga sama seperti itu...Ketika aku sangat gembira dan rasakan seperti dunia ini hanya aku yang punya...Aku tak pernah terpikir bahawa dunia ini dihuni ramai orang dan manusia. Manusia yang pelbagai ragam dan sikap.....
Aku tak pernah terpikir bahawa aku akan jatuh dan mematahkan tulang temulangku.…

ada apa dengan CINTA???

Image
CINTA ....... Ada apa dengan CINTA??? Kenapa ada orang yang sanggup mati kerana CINTA? Kenapa ada yang menderita kerana CINTA??
Kenapa ada yang gila kerana CINTA?






ada CINTA membawa kebahagiaan 
ada CINTA membawa kesakitan....





Apa yang kau faham tentang CINTA?


Kita mungkin selalu merungut dengan apa yang kita hadapi. Tak terkecuali diri aku sendiri...selalu memberontak dan membuatkan jiwaku kacau. Kadang kala mengganggu emosi ku seharian.

CINTA....CINTA yg wujud tika dibangku sekolah. Ramai yang katakan itu adalah CINTA monyet. CINTA permainan sekadar suka-suka ketika di bangku sekolah. Aku sentiasa menafi kannya....sebab aku kenal diri ku.

Tak mungkin untuk ku bermain bila melibatkan hati...tak mungkin untuk ku berdusta apabila melibatkan perasaan. Apatah lagi untuk menduakan orang yang aku sayang. Aku bukanlah manusia seperti itu dan aku tak pernah menduakannya. Aku bukanlah seorang yang serius tapi bila ia melibatkan hati dan perasaan. Tanpa disedari aku memang serius dengannya.

Aku tertar…

Seseorang.......ketahuilah ....

Senyuman itu membawa kebahagiaan.....Senyuman juga pengubat di kala kedukaan. Kadangkala dalam senyuman tersirat kedukaan..... Saat air mata itu mengalir,insan itu sedang mencari kekuatan diri dalam terus menghadapi kedukaan itu.....

I was read those sentences from my FB friend......memang ada kebenarannya dalam ayat-ayat itu

Seseorang yang sentiasa tersenyum riang diahadapanmu,
ketahuilah dia sering menyapu air matanya tatkala sendirian...

Seseorang yang sentiasa bergurau senda dihadapanmu,
ketahuilah dialah seorang pemurung tatkala sendirian....

Seseorang yang sentiasa menyuntik kata-kata semangat dan perangsang kepadamu,
ketahuilah dialah yang sentiasa mengadu lemah dihadapan Tuhannya

Seseorang yang ketawanya menceriakan harimu,
ketahuilah tatkala itu dia sedang membalut kedukaan di dadanya..

Seseorang yang sering memberi hadiah kepadamu,
ketahuilah dia lah insan yang tak pernah mendapatkan nya...

Seseorang yang bebas mengeluarkan cetusan fikirannya,
ketahuilah dialah seorang 'pertapa seti…

Engkau sangat mengerti....

Image
Pantai itu cerah Kehangatan mentari dapat dirasa Peluh makin mencurah Tapi bisa menjadi indah


Kerana ia menenangkan Kerana ia membahagiakan Kerana ia menghiburkan Hebatnya kuasa tuhan
Puas!!! Menangis sekuatnya Menjerit sepenuh hati Tanpa perlu menghiraukan orang mendegar Hanya aku dan Engkau Bahasa jiwa yang aku terjemah hanya Engkau mengerti Dan pasti hanya Engkau sahaja yang selalu mengerti

Aku tak pandai untuk menipu Menipu sekeliling apatah lagi diriku Jika hitam yang ku katakan  Memang hitam lah yang ku maksudkan

Kadang kala... ku rindukan saat dulu Saat pertama kali Engkau telah pertemukan aku dan dia Salam perkenalan disambut Membuahkan rasa sayang mendalam Kalau bisa ku pamerkan, pasti ku pamerkan Tapi manusia hanya merancang Engkau yang menentukan segala
Janji yang telah dilafaz sekadar tinggal janji Sumpah setia berlalu dibawa bayu entah ke mana Hati yang dulu indah berbunga  kini telah mati kaku seperti patung bisu dingin sedinginnya
Jika diizinkan Aku mahu rasa itu kembali Aku mahu perasaan itu lagi Aku mah…

Kadang-kadang

Image
Kadang-kadang orang yang paling gembira itu adalah orang yang paling sedih sebenarnya.....

kenapa???
Kerana dia sedang  menyembunyikan gelak tawanya tanpa orang lain mengetahuinya......
The saddest kind of sad is the sad that tries not to be sad.. You know, when Sad tries to bite its lip and not to cry and smile and go, " No..i'm happy for you" that's when it's really sad

sejuta alasan cinta

Image
Jika aku mencintaimu kerana sifatmu yang ceria,
Menjadi semangat yang menyala dalam hatiku, Kemudian aku bertanyakan diri sendiri, Bila keceriaan itu kelam dirundum duka, Seberapa muram cintaku padamu akan ada?
Jika aku mencintaimu kerana kecantikanmu, Meredupkan pandangan di mataku, Kemudian aku bertanyakan diri sendiri, Saat kecantikan itu memudar ditempuh usia, Seberapa pudarkah kelak cintaku padamu?
Jika aku mencintaimu kerana keramahanmu, Memberi kehangatan dalam setiap sapaanmu, Kemudian aku bertanyakan diri sendiri, Kiranya keramahan itu tertutup kabut prasangka, Seberapa mampu cintaku memendam praduga?
Jika aku mencintaimu kerana cerdasnya dirimu, Membuatku yakin pada setiap pekerjaanmu, Kemudian aku bertanyakan diri sendiri, Tika kecerdasan itu hilang meniti usia, Seberapa bijak cintaku untuk tetap bersamamu?


Jika aku mencintaimu kerana sifat berdikari yang kau miliki,
Menyematkan rasa banggaku padamu, Kemudian aku bertanyakan diri sendiri, Di saat sifatmu yang manja menjengah, Seberapa besar cintak…