Posts

Showing posts from May, 2012

Di saat

~~~~ Disaat kamu ingin melepaskan seseorang, ingatlah pada saat kamu ingin mendapatkannya.....
~~~~ Disaat kamu mulai tidak mencintainya, ingatlah saat pertama kamu jatuh cinta padanya....
~~~~ Disaat kamu mulai bosan dengannya, ingatlah sesuatu saat terindah bersamanya....
~~~~ Disaat kamu ingin menduakannya, ingatlah akan kesetiaannya...
~~~~ Disaat kamu ingin membohonginya, ingatlah disaat dia jujur padamu...
~~~ Maka kamu akan rasa erti dia untukmu...
~~~ Jangan sampai saat dia sudah tidak disisimu,         kamu baru menyedari semua erti dirinya untukmu.....

sometimes......................

Image

Duhai bakal imamku

Image
Duhai bakal imamku, Namamukah yang tertulis di Luh Mahfuz di sana? Engkaukah yang bakal menemaniku ke jalan menuju syurgaNya? Dirimukah yang bakal melengkapkan separuh dari agamaku?
Aduhai imamku.. Adakah kau yang tercipta untukku? Jawab pertanyaanku ini, jawab! Kau akkan pernah dapat memberi jawapan kerana jawapannya bukan di tanganmu, Jawapan itu di tanganNya bukan di tanganmu Pada tangan tuhan kita Allah S.W.T
Duhai bakal zaujku Jemputlah diriku apabila telah tiba saatnya Sebelum sampai saat itu Biarkanlah aku sendiri bersama Dia Akan kucipta cinta bersama Dia Sebelum kucipta cinta antara kita Jadikanlah dirimu kumbang yang hebat.. dan.... doakan aku menjadi bunga yang mekar mekar mewangi di taman syurga
oleh itu, aku tinggalkan dirimu kepadaNya kerana hanya Dia saja tempat sebaik-baik berlindung Insyaallah
Ya Allah.... Bantulah aku menjaga hatiku Daripada mengingati dia yang belum halal bagiku Apabila saatnya telah tiba Maka indahkanlah cinta kami dengan redhamu Amin ya Rabbal Alami

manusia 2

Image
"Apabila kamu ingin bercinta..jangan lah kerana kelebihannya, kerana mungkin dengan satu kelemahan hati kamu akan terus pudar akan rasa..Dan kamu akan menjauhinya.."
Tak pernah ku terlalu pandang kepada kelebihannya..kelemahannya juga telah ku terima seadanya. Bagi aku takda manusia yang sempurna. Aku juga terlalu banyak kelemahannya.
Along pernah cakap, " Kalau kite sayang kan seseorang, kite kene pecayakan die. Jangan dengar apa yg orang di sekeliling kite cakap. Kadangkala pandangan mata juga boleh menipu."   Thanks Along atas nasihatmu kpd adikmu yg masih bertatih dalam kehidupan ni.
Pejam celik pejam celik dah pun setahun Bintang ku pergi jauh dari hidup ku. Sekejap jer masa berlalu.  rasa nye macam baru semalam ja aku mengenali Bintang ku dan mula pandai ber' msg' dengan insan bernama lelaki,...sedangkan semuanya telah berlaku 7 tahun yang lalu. 
Adik aku pernah bertanya kat aku, " Apa kelebihan die sampai kau bleh jatuh telentang macam skang ni …

Aku Belajar

Image
Aku belajar..bahawa tak semua yang aku harapkan akan menjadi kenyataan.. Kadang tuhan membelokkan rencanaku, Tapi aku tahu itu lebih baik  dari rencanaku, Sebab itu aku belajar untuk menerimanya..
Mungkin ia sukar untuk diterima.. Mungkin ia sakit dan sangat pedih untuk ditempuhi...
Orang selalu cakap.." Kita kena rela hati terima semua tu even menyakitkan sebab semuanya telah ditetapkan.."  cakap memang senang. Hanya orang yang melaluinya sahaja tahu betapa peritnya perlu diredahi onak itu. Betapa terlukanya diri  apabila duri-duri itu mengguris. Untuk yang melukakan, orang itu  takkan rasa apa-apa.. mungkin masih boleh berseronok setelah melukakan orang lain... 

angin

Angin...tolong sampaikan salam ku kepadanya...
Aku tak mampu untuk meluahkan
apatah lagi sampaikan salamku sendiri....