Posts

Showing posts from June, 2015

Pomen O.K.U ( part 2)

Siapa kata orang Melaka cakap kasar?

Memang agak kasar pun mereka, tapi hakikatnya mereka tak bermaksud untuk menghina. Itulah mereka. 
Begitu juga dengan pomen sorang ni. Pertama kali aku masuk untuk program interim, dia telah menguji kesabaran aku. Telingan aku paling pantang dengar perkataan carutan. Kalau dengar, memang berdesing je lepas tu darah pun mula naik ke kepala. 
Mulut dia memang tak ada insuran. Suka hati tok nenek dia je nak bercakap. Suka hati mak bapak dia je nak maki orang. 
Almaklumlah, aku ni mengajar student Pendidikan Khas, kategori masalah pembelajaran. Kalau dilihat luaran dan zahiriahnya. Mereka kelihatan normal dan tak ada cacat celanya. Tapi cubala test IQ. Memang terpancar kekurangan yang terselindung disebalik kehenseman mereka. 
Mengusik pelajar lain memang menjadi hobi dia. Membuat pelajar lain marah memang menjadi tabiat azali yang tak boleh dibendung lagi. 
Aku pernah baling buku tepat kena dada dia. Masa tu tahap kesabaran memang dah berterabur ke t…

Pomen O.K.U (part 1)

Image
Sebuah motor drpd rangka. Tayar entah kemana. Ekzos entah kemana. Memang takde rupa dah. 
Diambil, dibaiki ini hasilnya. Bukan seorang pakar automotif yg mengambilnya. Bukan seorang yg TINGGI PELAJARAN. Hanya seorg pelajar OKU. 
Kerana minat dia terhadap bidang enjin dan teknikal. Macam2 die buat. Paling comel bila die buatkan kereta mainan bermotor untuk adik sepupu die. 
Siap offer.. "Kak..motor kat rumah taknak buat cmni? Opss silap. Cikgu."

Bila motor ni di "parking" depan rumah. Ramai yg tanya. Motor siapa? Unikkan???

Seorang pelajar OKU boleh menghasilkan sebuah RANGKA menjadi SEBUAH MOTOR..
-------bersambung --------