Posts

Showing posts from 2014

sayangku

Dah lama aku tidak singgah di sini. Dah lama jari jemariku tidak menari di papan kekunci. 
Kehidupan yang penuh dengan persoalan. Jika hari ini kita tertawa esok mungkin kita akan menangis. Jika hari ini kita menangis mungkin esok kita mampu ukirkan senyuman.
Dia insan yg  ku sayang. Insan yg ku cinta sepenuh jiwa ragaku. Mengenali dia adalah sesuatu yang indah bagiku. Pasang surut perhubungan ditempuh diharungi bersama.
Kadang kadang dia merajuk minta dipujuk. Aku hanya mampu ketawa nakal dalam 'whatsapp' yg aku balas kepadanya. Kami mengenali beberapa bulan kemudian perhubungan kami diikat dengan tali pertunangan. Hampir 10 bulan kami menyulam kasih dan mengharungi segala yg perlu dilalui.
Lagu "Bintang Hatiku" pernah aku nyanyikan lagu ini untukmu dgn suara sumbangku. Kau hanya gelak sahaja bila dengar suara aku yg sumbang ni. aku rasa sangat bahagia mendengar kau gelak.
Kini semuanya hanya kenangan bagiku. Kenangan yg tak mampu untuk dilupakan sepanjang hayatku.…

Andai Hatiku bersuara

Image
Oh Tuhan, berikanlah aku Kekuatan menempuhi dugaan-Mu Aku percaya ada hikmahnya, Di setiap dugaan yang ku terima.
Andainya hatiku bersuara, Pastinya ia akan berkata, Cukuplah sayang aku tidak berdaya, Mengharungi segala sengsara.
Berapa kali harus aku terluka, Barulah kan ku sedar, Cintaku tidak layak untuk dirinya, Mengapa masih aku setia disisinya, Tidak ku mengerti, tidak ku fahami.
Seperti insan biasa aku ingin bahagia, Menyintai dan dicintai tiada duanya, Andai terlampau permintaanku ini, Maafkanlah kasih.



Sahabat~~~~

Tidak ada apa yang mampu diungkap. Biarlah jari ini yang bergerak dan mencoretkannya. Setiap destinasi berbeza laluannya maka berbeza keadaannya mungkin berlengkok mungkin lurus. Aku dah lama tak merasai perasaan ini.

Ada seorang kawan aku pernah berkata, dia tak pernah tengok aku CEMBURU. Aku hanya mampu gelak, takde sebab untuk aku berperasaan camtu. Giler apa kalau dah kawan kawan nak cemburu. Die nak kawan ngan berapa juta perempuan pun, kawanla sebab aku ngan die pun kawan. SO?? rasa-rasa perlu ke aku cemburu. Sampai kawan aku ni katakan aku "Manusia takde perasaan". Aku balas balik, "Ko bukan pakwe aku, tunang aku pun nak wat aku cemburu bagai."

Aku pernah punya kawan. Seorang yang baik. Dia seorang kawan, kawan aku yang sangat baik. Dia pernah berkata, aku punya sepasang mata. Sepasang mata yang penuh cerita, sepasang mata yang tak tahu menipu. Dia pernah berkata, dia tahu bila masanya aku betul-betul gembira dan bila masanya aku berpura disebalik gelak taw…

keburukan walker!!!!!

Image
Ketepikan Walker,Biarkan Anak meniarap senario 1:"Cantik walker maisarah (bukan nama sebenar), ada mainan di bahagian depannya. Inilah yg menyebabkan Syafiqah ke hulur ke hilir dgn walker pemberian neneknya." "maisarah (bukan nama sebenar) ni br 6 bln. Kalau saya tiarapkan atau dia meniarap sendiri tak boleh lama-lama.Nanti dia menangis. Dia marah sbb badannya agak berat,dia tidak menjulur ke depan"
senario 2:
"Saya nak berkemas dan memasak terpaksalah masukkan dia ke walker. maisarah (bukan nama sebenar) suka duduk di depan pintu melihat org lalu lalang.Saya boleh bt kerja" ujar ibu maisarah (bukan nama sebenar) Inilah masalah yg dihadapi oleh ramai ibu di luar sana dan entah berapa ramai lagi anak-anak yg senasib dgnmaisarah (bukan nama sebenar).
Sebagai ibu kita perlu sedar bahawa meniarap, menjulur serta merangkak adalah pergerakan atau latihan fizikal yg penting bg pembangunan fizikal dan intelek anak-anak
Dalam al-Quran surau al-Infithaar,Ayat 7-8 Allah …

Miss u Luv ~~

Image
i lay on my bed and think about u
i see my phone it still silent
the pain in my heart moves to my eyes

i wait my phone to ringing
i await u
i await the times we can talk
i await the times i can hear your voice

there still no words i can say to describe
my heart is aches and my eyes it cry
but when we talk my heart flies
you always wipe away the tears i cry

eventhough u aren't here
i can feel u are so near
why i become mad with you last evening?
i want hear your voice
i don want hear the stick tap

u tap the stick tap and tap
i call u, bcoz i wanna talk with u
u want to know why?
bcoz i miss u
i miss u


~~ feeling miss u, damn~~





Februari~~~~

Februari sudah munculkan tirainya. Januari telah pergi. Bulan baru, suasana baru. Semoga 1 Rabi'ul Akhir ini memberi makna kepada setiap hamba-Nya.
1 step closer to go another step. In Shaa Allah it will come soon.
I'm happy and very happy for February.
Alhamdulillah, terima kasih Ya Allah. Kau pertemukan kami jua.
Engkau yang memegang hati hamba-hamba Mu, Engkau jua yang menentukan segalanya, Aku hanya mampu berdoa selama ini, Semoga orang yang aku kasihi itu bahagia dgn kehidupannya,
Aku pernah menjauhkan diri daripada dia, Aku pernah mendiamkan diri begitu lama, Bukan jenisku untuk mengambil hak orang, Bukan jenis ku untuk berebut, Lebih baik aku pergi dari terus menyakiti hati insan lain,
Aku pergi tanpa mendengar sebarang penjelasan drpd dia, Aku terus menjauh sebab aku dah terluka dengan kata2 temannya, Temannya katakan kerana aku hubungan mereka goyah,
Kerana aku mereka bergaduh,
Kerana aku mereka putus, Aku terus pergi tanpa sebarang kata,
Begitu lama dia menghubungik…

Luahan Tanpa Pena

Bismillah...

Siapa yang tahu isi hati seseorang? Walaupun die kawan baik kite sehati sejiwa sejawa sekalipun tak mugkin kite akan tahu isi hatinya. Siapa yang boleh menyelami betapa dalamnya apa yang terbuku dalam hati seseorang? Apabila kite melihat seseorang itu senyum, adakah die benar-benar bahagia? Apabila seseorang menangis. Adakah die sedang bersedih? Adakah itu tafsir yang dapat kita huraikan? Hati, tidak ada sesiapa pun dapat meneka dengan pasti, bahkan diri kite sendiri. Kadang-kadang tidak boleh memahami apa yang ada di dalam hati.
Apa yang terzahir di luar belum tentu tergambar di dalam hati. Bukan munafik, kadang-kadang lebih baik disimpan sahaja.
Kadang-kadang orang yang terdekat mungkin akan merasakan tempias kecelaruan yang berlaku. Soalan yang ditanya juga boleh menimbulkan kemarahan insan terdekat. Maaf, mungkin pernah diberitahu tetapi maklumat itu tak dapat disimpan dengan rapi dalam kotak ingatan. Maaf  sebab berlaku. Kadang-kala ia tidak sengaja sebab die masih …

~~ Kembali ~

Dah lama jari-jemariku ini tak menaip di sini. Tak tahu apa yang hendak dikongsikan sebab semuanya telah tersurat di dairy. Giler rindu nak menaip tapi selalu kekeringan idea. Kecelaruan menguasai minda maka idea pun tak terbentuk ~~ahaks~~
Permulaan tahun baru masihi 2014. Pada Maal Hijrah yg lepas memang aku telah memulakan kehidupan yang baru dalam diary hidupku. Permulaan yang lebih menenangkan hati.
Menyambut tahun baru masihi dengan hati yang lebih bersemangat aummm segagah harimau . Hati berbunga-bunga menyambut tahun baru. Semoga perasaan ini terus berkembang mekar~~ auucchh~
Sebelum ini aku pernah menjauhkan diri darinya, tapi kini die kembali. Gembiranya tak terkira. Tak boleh nak gambarkan macam mane. Hanya Allah je yang tau perasaan gembira aku ni. Tak sangka, sangat tak sangka die boleh muncul balik dalam hidupku. Lama giler lost contact, sebab aku sendiri yang jauhkan diri daripada die kerana 1 perkara hmm..
Seseorang yang aku pernah kawan dengannya dahulu, aku pernah s…