Posts

Showing posts from February, 2013

Seseorang itu....

Gembiranya die. Selalu gelak, selalu ketawa. Tak pernah ada masalah ke?

Tak semua insan yang sentiasa gelak itu, hatinya turut gembira. Adakalanya insan itu sedang sembunyikan kesedihan yang teramat jauh dihatinya. Hanya die seorang sahaja yg mengetahuinya. Die tak mampu untuk luahkan kepada sesiapa, takut disalah anggap. Apa yang mampu die lakukan die akan gembirakan hatinya dengan gelak tawanya sedangkan hatinya ketika itu sedang menangis.
>>>> Seseorang yg sentiasa TERSENYUM RIANG dihadapanmu, ketahuilah die sering MENYAPU AIR MATANYA tatkala sendirian.

>>>> Seseorang yg KELIHATAN KUAT dihadapanmu,ketahuilah dialah yang sentiasa MENGADU LEMAH dihadapan penciptanya.

 Die hanye mampu menanges ketika die mengadu kepada penciptaNya. Hanya DIA yg mengetahui apa yg dirasa insan itu.

Kalau die itu mengadu kepada insan lain sekalipun, orang itu takkan mampu faham apa yg cuba diluahkan. Mungkin akan dikatakan mengada-ngada. Mungkin akan dikata hanya menambahkan lagi m…

Kamu tahu...

Kamu tahu mengapa Allah memisahkan kita?
>>>  Kerana kite terlalu DEKAT, Allah tak nak kite melampaui yang seharusnye

Kamu tahu alasan mengapa Allah mencipta jarak antara kite?
>>> Kerana Allah ingin kite saling MENDOAKAN , dalam jauhnye pandangan dan jaraknye perjumpaan.

Kamu tahu alasan ada kelopaknye pada mata?
>>> Untuk membiarkannye terpejam, BERISTIREHAT dalam memandangmu dalam nyata.

<o>  sesekali aku ingin BICARA denganmu, tak lama cuma seketika.
<o>  setidaknya sapalah aku, setelah berhari-hari masing-masing mendiamkan diri.
<o>  Namun di balik tapak tangan ini sebuah NAMA terukir INDAH
<o>  Sabar itu indah jika dinanti bersama Allah


Suka Kencing Ye????

Susah ke nak berubah?  Kalau nak berubah jadi jahat senang je. Sape cakap susah? Tipu orang..sakit kan hati orang. Haaaa....kan...
Bohong la kalau ada orang cakap die tak penah menipu. Sikit-sikit mesti ada.
Ada juga orang menipu bersebab, ad yang menipu untuk kepuasan diri sendiri. Itu bergantung pada niat individu, hati masing-masing. Hati tak boleh di baca. Kalau orang lain bleh baca hati kite, mesti takkan berlaku penipuan.
Si penipu maybe tak rasa apa-apa, takkan bagi kesan kat die. Tapi bagi yang di tipu, rasa nak cekik-cekik je orang yang tipu kite tu. Sakit rasa biler kene tipu.
Si penipu ni sifat nye suka bagi banyak alasan. Macam-macam alasan yang direka. Kreatif giler manusia yang kuat menipu ni. Mane tak nye, bercabang-cabang alasan diorang. Alasan diorang tu kadang-kadang logik jugak. Tapi hakikat nye makhluk tu menipu.
So, kadang-kadang tak tau nak bezakan yang tu tipu ke betul. 
Ustaz kite penah cakap, " Setiap manusia ada gerak hati masing-masing. Seperti gerak h…