manusia 2




"Apabila kamu ingin bercinta..jangan lah kerana kelebihannya, kerana mungkin dengan satu kelemahan hati kamu akan terus pudar akan rasa..Dan kamu akan menjauhinya.."

Tak pernah ku terlalu pandang kepada kelebihannya..kelemahannya juga telah ku terima seadanya. Bagi aku takda manusia yang sempurna. Aku juga terlalu banyak kelemahannya.

Along pernah cakap, " Kalau kite sayang kan seseorang, kite kene pecayakan die. Jangan dengar apa yg orang di sekeliling kite cakap. Kadangkala pandangan mata juga boleh menipu."  
Thanks Along atas nasihatmu kpd adikmu yg masih bertatih dalam kehidupan ni.

Pejam celik pejam celik dah pun setahun Bintang ku pergi jauh dari hidup ku. Sekejap jer masa berlalu.  rasa nye macam baru semalam ja aku mengenali Bintang ku dan mula pandai ber' msg' dengan insan bernama lelaki,...sedangkan semuanya telah berlaku 7 tahun yang lalu. 

Adik aku pernah bertanya kat aku, " Apa kelebihan die sampai kau bleh jatuh telentang macam skang ni bile die tinggalkan kau? Aku rasa ramai je keliling kau yang nak kt kau dan lagi bagus dari die."

Sory dik aku takde jawapan untuk soalan kau tu. Apa yang aku tau aku memang sayang kan die itu je yang mampu aku cakap. Aku tak nafikan sifat baran die kadang kala bleh menggugat kesabaran aku tapi bagi aku, selagi aku bleh handle bukan lah masalah untuk aku.

Tapi aku memang allergic ngan manusia yang suka MENIPU ni. Rasa cam nak cincang-cincang bagi jaws makan. Tau tak menipu ni sifat yang tak baik...berdosa tau!! Tak pernah fikir ke penipuan kamu tu boleh menyakitkan hati orang lain.

Macam-macam perangai manusia ni. Ada yang muka baik lawa tapi hipokrit tahap cipan. Orang yang baru kenal die mungkin akan cakap " Baik nye budak ni, pendiam ja". Lama-lama kenal manusia ni..silap-silap husband korang pun die sental...

Ada gak manusia yang muka hensem tapi kaki kelentong..die ingat die lelaki yang ter"HOT" seMALAYA? huh.....semua pempuan nak layan...sana-sini tabur janji. Sana-sini berani sumpah nak setia. Siap sumpah bersumpah atas nama mak..huh kau ingat kau tu Hindu ker sumpah atas nama mak kau. 

Macam-macam manusia ni. Pandai-pandailah kite menilainya.. Kadang-kadang ramai yang tertipu antara kaca dan permata. Kadang-kadang orang tertipu ngan kilauan kaca yang bersinar seakan permata...So..pandai-pandailah...



Comments

Popular posts from this blog

Jangan tangisi Apa Yang Bukan Milikmu.....

In a relationship Married or Not !! YoU should Read This

Don'T