Cinta Tak Bersyarat

Tak ada sedikit pun sesalku
Tak bertahan dengan setiaku
Walau diakhir jalan ku harus melepaskan dirimu
Ternyata tak mampu kau melupa
Dalamnya cintaku yang hebat
Hingga ada alasan bagimu utk tinggalkan setiamu

Demi nama cinta
Telah kupersembahkan hatiku hanya untukmu
Telah kujaga kejujuran dalam setiap nafasku

Kerna demi cinta
Telah ku relakan kecewaku atas ingkarmu
Sebab kumengerti cinta itu  tak mesti memiliki

Andai saja bisa kau fahami
Layaknya arti kasih sejati
Kerna cinta yang sungguh
Tiada akan pernah mungkin BERSYARAT

Lagu CINTA TAK BERSYARAT..menemankan diri Hawa pada malam ini. Hawa terbuai dengan dendangan lagu daripada kumpulan Element. Lagunya...liriknya sangat memberi erti kepada Hawa. 

Jiwa Hawa kosong. Semua semangatnya telah hilang dibawa pergi bersama kenangan lalu.

Luarannya, Hawa kelihatan sangat ceria, bergelak tawa tetapi dalamannya sangat rapuh. Dalamannya tidak seperti apa yang dilihat. Hatinya menangis menahan segala yang berlaku. Hatinya menangis untuk melupakan semua harapan yang pernah diharapkan. Semuanya telah musnah.

Air matanya menitis lagi untuk malam ini. Hawa tak tahu bagaimana nak berhentikannya. Setiap perkara yang dilakukannya pasti Hawa teringatkan Adam. 

Setiap pagi Hawa bangun pasti dia melihat Hp nya. Dulu setiap pagi pasti ada ucapan "Good Morning Mama". Kini tiada lagi. Hp Hawa seolah-olah tidak berfungsi lagi. Tiada lagi bunyi mesej masuk. Tiada lagi senyuman ketika membaca mesej.

Lagu CINTA TAK BERSYARAT seolah olah sama seperti yang sedang dilaluinya. Hawa tak pernah pun menetapkan bagaimana ciri-ciri prince charming yg die inginkan. Apa yang die tahu..die dah sayang.

Kini Hawa harus tau, cinta tak semestinya memiliki orang yang dicintainya. Selama ini Hawa tak pernah terpikir ini yang akan terjadi. Hawa hanya tahu Adam milik Hawa.


Demi nama cinta
Telah kupersembahkan hatiku hanya untukmu
Telah kujaga kejujuran dalam setiap nafasku



Selama ini, setiap apa yang Hawa lakukan, ke mana Hawa pergi, Hawa sentiasa beritahu Adam. Hawa tak pernah ketepikan Adam kalau Hawa ke mana-mana. 

Hawa tak pernah ulangi lagi kesilapan lalu. Hawa tak sanggup kehilangan Adam, Adam adalah nafas utk Hawa.

Sekarang Hawa dah hilang nafas Hawa. Hawa rasa sesak sangat.

Ke mana Hawa pergi, Hawa nampak bayangan Adam. Terlalu banyak kenangan mereka di negeri ini. Setiap tempat yang Hawa lalui, die sentiasa dihantui kenangan silam. Saat itu air mata yang menjadi sahabat setianya.

 Hawa harus terima kenyataan, kadang kala seseorang perlu lepaskan insan yang paling disayangi nya untuk kebahagiaan insan itu.


Comments

Popular posts from this blog

Jangan tangisi Apa Yang Bukan Milikmu.....

In a relationship Married or Not !! YoU should Read This

Don'T