Sem bReak~~~

Alhamdulillah.. aku dah ada di muka bumi Negeri Bersejarah ni. Yah00..cuti sem dah bermula. Dah 9 hari aku di rumah..dah 9 hari aku menjadi penganggur terhormat.

Terubat rasa rindu dengan si c0mel Gent0l n si bulat Us0p...

Gent0l cayang

Usop bucuk


Dua buah hati aku di rumah... Rindu betul dengan suara dan keletah diorang. Baru-baru ni aku balik rumah...si gent0l ni tak kenal aku. wuwuwu sedih rasa hati. Tiap kali nak dukung die, die nangis. waaa Gent0l dah tak kenal aku. 

Takpe-Takpe..pagi ni kamu taknak ngan Along kan..takpe. Petang nanti kamu mesti nak ngan along nanti. Petang tu, aku naik kuda aku ke kedai (vroom vroom). 

Budak dua orang tu dah bangun tido dah. Dah wangi wangi lagi.. 

Balik jer dari kedai tu aku terus duduk depan TV yaa sambil makan chocolate. Aku wat muka slumber jer. Aku tengok ada 4 mata sedang memandang aku tanpa berkedip. Tiba-tiba Usop datang dan terus duduk atas riba aku. 

Yes!!! umpan dah mengena. Mangsa pertama dah serah diri. Aku pun terus suap chocolate ke mulut Us0p. Seronok tengok us0p makan. Macam sedap sangat jer chocolate tu. 

Tiba-tiba ada seseorang sandar kat sebelah aku. Apabila aku toleh ke sebelah kanan aku..Aku lihat, Gent0l yang sandar. 

Yes!! Yes!!! Die dah datang...aku pun terus suap chocolate ke mulut Gent0l. 

Sekarang..kedua-duanya dah boleh terima aku setelah sekian lama tak jumpa. Hai si tembam tembam along jangan jual mahal sangat yer lain kali.

Setiap pagi..aku akan dengar suara-suara si comel ni. Bangun jer dari tido, aku tak sabar tunggu kedatangan dua budak tembam ini ke rumah ku. 

Ini lah rutin ku setiap hari...apabila mereka sampai rumah..aku akan buat kan susu untuk mereka. Kami akan baring bersama-sama dihadapan Tv sambil tengok kartun. Kadang-kadang sampai semuanya terlelap. Kadang-kadang aku yang terlelap, dua budak tembam tu hilang main bola. 

Setiap pagi aku akan mandikan dua budak tembam ni...yaa.. Pada waktu pagi, mandi di dalam besen sambil bermain itik N Donkey. Bila aku cakap..."Adik..buka baju cepat...Al..." belum sempat aku habiskan ayat aku..Gent0l dah berlari dulu ke depan dan tunjukkan besen mandi die. Aku hanya boleh gelak jer tengok gelagat budak-budak ni.

Ada sesetengah orang cakap, susah jaga budak kecik ni. Aku tak nafikan, memang susah tapi seronok sangat ngan budak-budak ni. Lagi-lagi sekarang ni..Gent0l ngan us0p dalam proses " babling". Mereka bercakap dengan bahasa mereka. ada orang kata bahasa Alien.

Memang kite takkan faham apa yang dikatakan oleh mereka. Tapi kadang-kadang kita boleh agak apa yang ingin disampaikan mereka. 

Selalunya lepas mandi pagi tu...aku akan bagi diorang susu. Time ni mak dah siapkan susu diorang. Lepas pakai baju diorang akan isap susu, tapi kadang-kadang tu tengah aku nak pakaikan baju, budak-budak ni dah merengek nak susu. Apa lagi aku bagi je la botol susu tu kat budak-budak ni.

Esok..aku dah mula keje. Masa aku bersama dengan si Bulat-bulat ni makin terhad. huhuhu 

Takpe-takpe kali ni aku cuti lama. Hari-hari, setiap pagi aku masih boleh dengar suara dan bermain dengan Gent0l dan us0p






Comments

Popular posts from this blog

Jangan tangisi Apa Yang Bukan Milikmu.....

In a relationship Married or Not !! YoU should Read This

Don'T