First experience in MB

Ku melihat keluar jendela. Kelihatan hujan renyai-renyai. Pergh memang sYi0k tidoq nih.

Hari ni adalah hari kedua aku bekerja, sempena sem break yang panjang giler ni...dan selama 9 hari aku dah menjadi penanam anggur yang berjaya. Aku telah diterima bekerja di MB.




Anda tahu tak MB tu aper....tu lah die Marry Brown, salah satu restoran fast food yang ada kat Malaysia ni. Aku memang tak pernah terpikir nak keje kat fast food. Tapi entah lah cam ner tetiba bleh terkeje kat situ. Memang jauh giler tersasar daripada apa yang aku planning.

Before ni..aku and kawan-kawan aku yg lain plan nak apply sebagai cikgu sementara. Tapi aku ni punyela bijak bistari... bleh pulak tak bawa sijil.

Haddoi...niat nak minta sebagai cikgu sementara memang kene buang jauh-jauh la. Lepas tu...aku ajak la adik aku untuk apply part time. Maklum la...bergerak ngan motor kan lagi senang. Aku ni mane la pandai nak bawa motor. So kalau nak kemana-mana naik motor..adik aku yg cumel tu la yang jadi mangsa untuk jadi rider aku.

Masa 1st time aku cakap kat mak aku, nak pergi interview  MB nak tau tak aper expression mak aku. Die pandang pelik kat aku. Aku memang tak penah keje kat fast food  pun sebelum ni. Sebenarnyer waktu tu aku harap sangat dapat jadi clinic assistant. Maklum la...nak jadi doctor tak kesampaian jadi clinic assistant p0n jadi la.

Bak kata Dr Fazley, "Saya dulu bercita-cita nak jadi peguam, tapi tak kesampaian. Tapi sekarang ni saya berkahwin dengan seorang peguam. Sekurang-kurangnya ada terkena aura peguam tu"

Waaaa kalau nak ikut kata-kata Dr. Fazley tu ..hehe aku kene la cari doctor. Tapi tolong laaaa jangan la doctor sendiri. Kalau tu aku tak mau.




Go back to my story about my part time job. Di situ aku di hired as cashier. Pergh...selama ni, kalau pergi KFC or McD aku slalu order untuk aku makan. But now...huhu baru la aku tau..susah jugak jadi cashier fast food. Semuanya kene cepat. Dah nama pun FAST FOOD kan...so everything must be fast hukhuk.

Walau cam ne pun..aku seronok keje kat sini even penat. Tapi klu nak dibanding kan jadi cashier dulu masa kat supermarket...pergh yang tu lagi tension. Dah la penat..tambah pulak dengan kerenah orang atasan die. Kadang-kadang sampai satu tahap aku rasa nak baling jer cash machine tu kat diorang.

Setakat dua hari aku bekerja kat MB ni..alhamdulillah. Aku rasa masih 0k. Staff kat tempat aku keje ni memang tak ramai, staff die terdiri daripada manager, kitchen staff, cashier staff and cleaning staff.

Manager tempat aku keje ni...memang sengal-sengal ubi. Die ni botak tau..kalau melawak mulut memang takde lesen. Cukup-cukup ......ish tak baik aku ni, kutuk die. Pandai jer aku cakap kat orang mulut takde lesen. Macam lah aku ni cakap sopan sangat. ahakz.....

Overall semua staff tempat aku keje memang best. Aku memang terasa penat ..sakit k0t kaki aku berdiri lama-lama. Jalan sini jalan sana. Tu laaa manja sangat. Lama sangat aku tak rasa penat keje. Last masa tu jadi cashier..pastu dapat offer untuk further study.

Takpe-takpe...now, i get a new experience that i never think to did it.

G0 Go!!!!! 

Comments

Popular posts from this blog

Jangan tangisi Apa Yang Bukan Milikmu.....

In a relationship Married or Not !! YoU should Read This

Don'T