Wake Up!!!! GET OVER BABY !!!!!!





Merasai satu fasa perpisahan / clash / break up/ putus dengan orang yang kita sayang and teramat-amatlah sayang adalah satu fasa yang paling menyeksa zahir dan batin. Time tu kalau kita dok kat tepi longkang..silap-silap longkang tu lagi cantik dari muka kita. Kalau dok sebelah tong sampah tu...tong sampah lagi nampak happy dari kita... That's a fact..!!! Apatah lagi kalau kita ditinggalkan or putus kerana orang ketiga or ego masing-masing yang melangit....senang citer..hubungan terputus dalam keadaan yang tak berstyle!!!


Bercakap memang senang daripada yang merasa. TALK IS CHEAP AND REALITY IS EXPENSIVE..Pada sape2 yang penah makan segenggam cili api...mesti tau camne horrible nye kepedasan tuu..hanya sape2 yang pernah menangis sampai kering air mata tahu macam mana rasanya....Lumrah, manusia memang makhluk yang lemah dan rapuh.


It's not easy to forget someone..especially you was with her/him in a long time...it's very hard to accept that..BUT you can learn from it. Everything happen in life is a lesson...what you take from what you learned is what is important...It have a reason behind all that... Allah telah mengatur segalanya..


- At first...bila putus..perkara pertama yg bermain dalam fikiran...why??why?? why me? how?? apa salah aku?? sampai hati dia buat aku camni...and pastinya kita akan nanges berhari-hari sampai mata p0n membengkak sampai tak bleh buka..tidor tak lena...makan tak lalu.....termenung sana..termenung sini...


- Time genting cam ni..kita memang dah serupa ngan orang gila..pride kita dah campak ntah ke mana..telepon jangan cakap la, 24 jam kat tangan..kita keep calling..keep asking..keep forcing. Sanggup dari Penang lari ke KL sebab nak settle kan...sanggup tak pegi kelas, tak pegi keja...sanggup berhabis beratus ringgit nak datang ke tempat orang yang kita sayang..and macam2 lagi lah perkara gila yg kita buat.


- Lepas kita dah cuba macam2 still org tu keras hati tak nak kat kita. Mula lah kita menages-nanges, merayu-rayu untuk die terima kita, time tu memang tak pikir ape dah..sanggup buang ego and rendahkan harga diri sendiri supaya die tak tinggal kan kita. Biler tak berhasil..mula lah kita marah2 cakap bukan2 cakap bahasa kesat...padahal kat dalam hati kita berharap die terima kita balik. Mula lah macam2 perkataan bersarang kat kepala otak kita..I hate you... I was wasted my time... I'm tired you're hurting me for things that aren't my fault dan mendoakan yang tak baik utk die " hari ni kau buat aku..hari ni kau buat aku nanges..hari ni kau nampak aku lemah. jangan terkejut if one day nnti kau yg nanges orang buat kau...aku akan tggu saat itu..masa itu akan tiba.."


- After a few weeks clash..kita pasti akan jadi fulltime stalker. Kita stalk fb die..e-mail die..twitter die..myspace die..smuanye kite nak stalk..stalk kat mane die pergi..ape je yg die buat..kita try nk dapatkan latest info about him/her. Kita akan jadi org yg tak tahu malu..org nasihat ape pun kita tak peduli..yg penting..kita nak tahu die buat aper..dengan siapa and kat mane....


-Then..bile kita tengok die ngan orang baru...mula lah kita membandingkan die ngan kita...mula lah dalam hati.."eleh..eleh..x comel mane pun"
Tapi biler kita tengok orang baru tu lebih hebat dari kita..hati kita meluap-luap cemburu..tak pasal2 nanges..jantung berdegup kencang..petir dah sabung-menyabung dalam hati..


Time ni lah....lepas kita dah berhari-hari dah berbulan-bulan meratap....KITA HARUS BANGKIT...KITA HARUS KUAT.....kalau kita fikirkan keburukan die...kita akan marah dan membenci die sedangkan hati kita memang tak boleh nak bencikan die dan hati kita akan rasa lagi sakit jika membencinya..mungkin die pernah sakitkan hati kita 1000x yang die tak jujur, die slalu marah kite, die slalu tinggalkan kita time kita plukan die Tapi cuba kita ingat 1000x kebaikan yg die penah lakukan untuk kita..die sanggup fly dr hostel dulu sbb nak jumpa kita, die selalu cuba nak wat kita happy....setiap kebaikan yg die penah wat kat kita...kita tak kan boleh nak bayar balik semua tu...


Sampai bile kita nak berdendam ngan die?? sampai bile kite nak menghukum die?? Takkan kite nak berdendam ngan die sampai hari kiamat kot??YUP!! maybe kita akan cakap "kenapa selepas 6 tahun semuanya jadi" Kita akan rasa sakit sangat biler kita asyik menyalahkan die semuanya... So..ape yg perlu kita lakukan adalah mengIKLASkan segalanya..


Time ni la yg paling susah untuk kita lakukan..IKHLAS....kita nak IKHLAS kan yg die bukan jodoh utk kita lagi.  IKHLAS terima yg die dah ada kehidupan baru...IKHLAS terima pemergian dia bahawa die bukan untuk kita lagi walaupun kita dah lama kongsi kehidupan kita ngan die.... Kita harus terima kalau kita tak dapat nak bahagia kan die ada insan yang lebih berhak untuk bahagiakan die....


cry a river...build a bridge..and get over it !!!


Kita hilang seseorang...tp janganlah sampai kita hilang diri kita sendiri..
Tak ade sape yg boleh bantu kita melainkan diri kita sendiri....


First i was afraid
i was petrified
kept thinking i could never live without you by my side....


but i spent so many nights
thinking how you did me wrong
i grew strong
i learned how to carry on....


Kita harus BANGKIT...setelah sekian lama kita jatuh, setelah sekian lama berendam ngan air mata.


So....learn to wake up when u fall..life must go on..life is too short to wasting your time to begging..keep calling, keep stalking..keep waiting someone that never be yours..


Bila kamu ingat tentang die..keep on your mind that..i never fall again.. 
( Kamu pernah menjadi kehidupanku... Bagaimana utk aku membencimu?? Hari ini 24 November 2011...Aku masih ingat detik 24 November 2004 dimana 2 hati bersatu... Aku hanya ingin melihat kamu bahagia walau siapa pun dengan kamu...)







Comments

Popular posts from this blog

Jangan tangisi Apa Yang Bukan Milikmu.....

In a relationship Married or Not !! YoU should Read This

Saat Terakhir