teruk sangat ke????

i like to share this quote "There are many things in life will catch your eyes..but only a few will catch your heart"...

Dalam kehidupan kite ni banyak perkara yang akan kite nampak and kite dengar. Tapi tak semua perkara tu kite akan kisah juz a few je kite kisah. Memang betul pun. Kenapa kite nak kisah and amik tau sangat perkara yang tak berkaitan ngan kite. Tak perlu la nak  jadi seorang yang bz body about other person.

Aku ni mungkin jenis manusia yang kurang berperasaan sikit. Bak kata kawan-kawan aku, "Ko ni memang tak makan saman la ecah. Orang kutuk ko apa pun ko wat pekak je. Ada yang panggil ko almari ke gemok, si pendek  pun ko gelak je."  Apa yang aku boleh buat, nak marah buat apa. Selalunya aku akan balas balik. "Helleh jeles la tu aku gemok, gemok gemok aku c0mel tau. Jeles la tu sebab ko tak gemok." PehhHH self-confident punye lah tinggi puji diri sendiri c0mel. Untuk kes cam ni memang takde kesan la kat aku.

BUT in certain things, sometime i will catch it. Tak boleh nak disangkal lagi. Memang la aku ni jenis yang kurang berperasaan but i'm still human. Manusia yang masih mempunyai perasaan.

Kadang-kadang ada jer soalan cepu mas yang aku mampu berikan jawapan dengan keluhan, keluhan yang sangat berat.

Waktu aku offday hari tu, aku keluar beli barang yang sepatutnya. Maklumla, dah gaji cari je la apa-apa yang berkenan. Hari tu, aku keluar sorang-sorang. Pelik dan aku memang terasa sangat pelik. Mana tak peliknya, aku memang la tak biasa keluar sorang-sorang kat shopping mall. Selalunya mesti berteman, kalau adik taknak ikut, memang aku ajak mak aku temankan. Nak ajak member semuanya bz. Aku nye offday selalunye weekdays bukannye weekend. Kalau weekdays ni semua orang keje waktu siang. Nak ajak BF hmmmmm BF pun takde. So jalan je la sorang2. Terasa cam orang bodoh je..(Damn..!!!)

Jalan punye jalan tetiba sumone tegur aku. "Kak ecah!!!!" Tenung punye tenung..aku cuba refresh balik. Siapakah gerangan  makhluk depan aku ni? 

Haaaaa ex-skoolmate. She's my junior. "Akak sorang je ke?" hadduii budak bertuah ni. Boleh pulak die tanye soalan camtu. Agaknye die nampak aku bawak 1 lori kot kawan-kawan aku. Dah nampak aku sorang, memang la aku sorang ja.

Perempuan ni biler dah jumpa mula la sembang PUNG PAng! pUNG! pANG! Tak ingat orang kiri kanan. Budak lelaki sebelah junior aku tu pun aku boleh tak perasan. Serious!! memang tak perasan. Nak kate tak hensem boleh tahan mamat tu. Aku perasan mamat tu wujud masa junior aku  introduce yang tu BF die. 

Then..minah tu boleh pula tanye.. "Nape akak tak ajak BF akak teman akak beli barang?"  FuuUUhhh.. hehe aku mampu gelak je. "Yang kalau akak ada BF memang akak dah ajak dah die teman."  "Laaaa akak takde BF ke? teruk sangat la tuhhh..." Tanpa rasa apa2 minah tu boleh cakap camtu. Sentap hati den tau. "Akak..takkan la akak takde BF. Budak-budak sekolah pun ada BF dah pandai couple tau." Pedas..memang pedas. "KIte sembang lain kali lagi ek. Akak nak cari barang ni."Memang aku terus blah dari situ. Apa la punye malang boleh jumpa minah ni.

Teruk sangat ke takde BF ni?????????????  Mungkin ada kekurangannya takde BF.

Yela..kalau ada BF die boleh temankan kite nak pergi mana-mana. Die boleh temankan kite jalan-jalan. Ada orang yang selalu amik berat pasal kite kan....ada orang yang selalu message kite call kite. Best kan???

Kalau seorang pempuan cakap, "Aku takde bf?"   Kawan die mesti tanye balik, "Ye ke takde?"  "Ko memilih sangat ni?"  seolah-olah pelik and teruk sangat je bile takde BF ni.

Nak je balas balik, "Aku memang taknak cari BF dah skang ni sebab aku nak cari future husband je."
Kalau nak cari future husband tu memang la kene memilih. Takkan la main sapu jem atas roti je. Kite ni hidup bukan kat dunia je, lepas ni ada fasa lain yang perlu dilalui. Sekurang-kurang nye si future husband tu boleh imamkan kite solat and tegur kite kalau kite buat salah. Dalam kehidupan ni kene la ada budi bahasa. Dalam mutiara kata ada mengatakan "Kalau kita nak lihat budi dan akhlak seseorang, lihatlah waktu die marah."    Waktu tu baru kite nampak his true colour. Kalau jenis yang marah ni suka maki2 orang..memang la cepat wife die tu jalan. Pantang wife die buat salah, asyik kene makan makian je. Makan dalam beb...

Orang selalu cakap, duit tu penting. Kalau ada duit ada la SAYANG, kalau duit takde SAYANG MELAYANG.

Tak dinafikan, duit tu memang penting dalam kehidupan. Tapi duit tu bukan la segalanya.Janganla sampai jadi hamba duit. Duit tu boleh dicari. Kalau kite hidup susah skang takkan selamanya kite akan terus susah kalau kite berusaha untuk mengubahnya. kan lebih baik dapat hidup sama-sama susah and senang di bawah keredhaanNYA.

wallahualam


Comments

Popular posts from this blog

Jangan tangisi Apa Yang Bukan Milikmu.....

In a relationship Married or Not !! YoU should Read This

Saat Terakhir