Rindu nye

Jadual harian memang tak busy. Maklumlah dah jadi penanam anggur terhormat banyak sangat masa terluang. Boleh jalan-jalan..cuci mata.. yippiie

Setiap kali keluar jalan-jalan kalau nampak je kedai buku mesti ringan je kaki ni nak singgah. Kadang-kadang aku tak beli apa-apa buku kat kedai tu pun. Kemain bercinta duduk dalam tu macam beli buku.

Hari ni aku keluar menguruskan urusan yang masih belum selesai. Lepas tu singgah ke popular. Niat di hati nak carik file clear holder tu. Kalau boleh nak carik yang ada 100 poket punye. Cari file je pun duduk dalam popular tu sejam lebih. Mana tak nye...dah cari-cari file, tak jumpa pun yang ada 100 poket. Paling banyak 60 poket je tapi harganya Masyaallah mahal...RM 19.50. Fail je kot mahal macam tu. Bile tak jumpa file, dengan muka tak malu terus je pergi kat rak-rak buku kat depan tu. Capai 1 buku then baca. Mula-mula baca sinopsis, pastu belek-belek bab by bab. Bile rasa ada yg menarik berhenti kejap kat bab tu baca ngan teliti sambil senyum-senyum. Then scan lagi ke bab seterusnya.

Sampai rasa hati tu dah tenang. Dengan muka slumber keluar dari POP tu tanpa beli apa2. Next destination is Tesco. Objektif nak cari clear holder je. Tapi bile jalan-jalan dalam tesco tu tetiba penuh pulak bakul yang dipegang. Objektif nak beli clear holder je. Tapi wujud pulak kek chiffon, nugget, susu. Aku pun tak tau nak cakap. Gatal je tangan ni nak amik semua barang tu.

Kat dalam Tesco ni ada dua kedai buku. 1 POP, 1 lagi banyak buku panduan..cam buku-buku motivasi, islamik. Aku suka bookstore yang kedua tu sebab banyak buku-buku daripada penulis yang aku minat. Cam  Hilal Asyraf, Fatimah Syarha, Ustaz Pahrol Juoi..banyak lagi la penulis2 dari Galeri ilmu.

Rak by rak aku bergerak. Then sampai 1 rak. I see him..Sultan Muhammad Al-Fateh. Ya Allah..sayu je aku rasa. Laju je aku pegang buku tu n rapatkan ke dada. Rasa cam rindu sangat ngan buku tu. Aku buka purse, alahai..ongkosnye tak mencukupi plak. Tu la banyak sangat beli barang kat dalam tadi.

Sepanjang aku menjadi peminat novel..itulah novel pertama yang membuat aku menangis. Memang sangat tersentuh ngan kisah baginda.




Aduuhh ni yang malas nak ingat ni..kan dah rasa rindu ngan kisah baginda. Rasa macam dah jatuh cinta plak. Tapi setiap kali nak beli buku ni ada je halangan. Selalunye duit tak cukup la masa tu. Dah dua kali dah khatam buku ni tapi rasa macam tak puas.

Hmm hehe bak kata sorang kawan aku ni.. "......akak tolong la jangan mimpi bile dengar atik cakap nama Sultan Muhammad Al-Fateh ni. Akak ni dah macam orang angau la. Tahap kronik dah ni. "

hahaha aku juz mampu gelak je la bile kawan aku cakap cam tu.

So for next time, i will make sure. I buy it n keep it for my collection. Hehehe bile rasa rindu ke bleh la baca lagi.

AaaaRRggGGGG rindunye kat buku tu... baru je pegang n peluk buku tu tadi.





Comments

Popular posts from this blog

Jangan tangisi Apa Yang Bukan Milikmu.....

In a relationship Married or Not !! YoU should Read This

Saat Terakhir