Alien again!!!

Kannnnnnnn...

Jadi lagi...macam mane ni?

Bangun bangun daripada tidur. Rasa mata sepet je semacam. Baru badan nak rasa lega sikit. Alih alih mata pulak bengkak cam alien..

Allergic apa pulak kali ni... yg lepas painkiller.

Selepas mandi terus pergi klinik tadi balik. Jumpa doc. Pot pet pot pet doc ni. Ok doc locumn...hmmmmm. Mengeluh panjang aku jadinye. Aku tak berapa berminat sgt nak jumpa doc locumn ni. Bukan nak prejudis. Tapi memang tak berapa minat.

Doc pun check ubat ubat yg aku pernah ambil. Blaa blaa blaaa blaaa...

" Painkiller yg ni takde masalah. Awak pernah ambil yg jenis ni. Painkiller yg lagi satu ni. Baru hari ni dalam rekod. 1 more ubat saraf ni pun awak tak pernah ambil sebelum ni. So, ubat ni awak nak return kt klinik ni balik or u nak simpan?" Doc tanya kat aku

" Better saya return. Saya simpan pun tak boleh makan. Tak guna jugak simpan." Sambil dalam kepala otak aku rewind balik. painkiller apa yg aku pernah allergic sebelum ni. Uishhh kenapa tak boleh nak ingat ni.

" Buat talian hayat la. Haa tanya anis. " aku kata sendirian. Tangan aku terus laju menaip wassup tanya kat anis.

Mujur die ingat nama ubat tu. Haaaa ibu profen. Yesss betul!! Ibu profen.

Sebab tadi dah kena bebel ngan doc. Die kate " why u not remember the medicine u had allergic. U should keep in ur mind".

Aku yg baru rasa nak ok ni. Masih terasa melayang layang. Pastu kena bebel. Sabar jela telinga mendengar.

Then.. staff klinik tu pun bagi ubat allergy n itchy...FREE OF CHARGE.

Sesiapa yg ada masalah ngan ubat cam aku ni. Better beware. Jangan sesuka hati nak telan ubat.

Kalau setakat bengkak2 ni takpe lagi. Kalau boleh sebabkan sesak nafas? Nanti tak pasal pasal kena tempah rumah baru.

So BEWARE.....



Comments

Popular posts from this blog

Jangan tangisi Apa Yang Bukan Milikmu.....

In a relationship Married or Not !! YoU should Read This

Don'T