Mimpi itu Indah ....

Assalammualaikum.....




Mimpi itu indah...
Tak sempurna lah tidur kalau tak bermimpi...
Mimpi ni adakalanya indah hingga kita tersenyum senyum dalam mimpi...
Ada jugak mimpi yang menakutkan.....

Kadang2 mimpi dalam tidur ni bleh pulak bersambung-sambung....
Kalau mimpi yang menggembirakan memang la diharap sangat akan bersambung...
Tapi..kalau yang menakutkan tu...ish jangan la bersambung...

Aku rasa antara mimpi yang paling menakutkan dalam mimpi aku....
Apabila aku bermimpi aku dipaksa kawen...
Sadis betul mimpi tu...Bleh dikatakan aku memang ingat mimpi tu...

Mimpi aku bermula begini....

~~ Mak aku call suruh balik katanye 'emergency'. Aku pun balik ngan tergesa-gesa.
Bila aku balik..aku tengok kat rumah..macam wat persiapan majlis kawen je.

Memang penuh tanda tanya di kepala otak aku ni. 'Sape plk yang nak kawen' Semua orang tengah sibuk membuat persiapan. Kehadiran aku kat rumah tu seperti tak dilihat.

Tapi, tetiba aku disergah... Mak aku sergah aku, tanye bile aku sampai, kenapa tercegat je kat depan tu. Pastu mak aku tarik tangan aku masuk ke bilik. Mak aku tunjuk baju pengantin... "Wow cantik semuanya"  Kemudian aku bertanya, "Baju pengantin sape ni mak?"

Mak aku menjawab. " Baju pengantin along la. Mak suruh Along balik ni sebab Along dah nak kawen."

Aku rasa cam nak pengsan dah cam tu. Tanpa aku sedar aku dah menangis teresak- esak sambil berkata, "Along tak nak kawen...along tak nak kawen....Along tak kenal p0n lelaki tuu."

Mak memaksa aku untuk terima, yang aku akan berkawin dalam masa 2 hari lagi.

Sepanjang waktu tu memang aku berendam ngan air mata je. " Sampai hati mak..wat Along cam ni. Sampai hati mak, pakse along kawen ngan lelaki yang along tak kenal."

Tapi waktu ni memang aku nanges betul2...cayalah...bila aku sedar je..aku rasa pipi aku basah. Betul laaa aku nanges. Huhu aku rasa cam betul2 je. Aku tak dapat nak bayang kan kalau aku dipakse kawen.

Selisih malaikat 44. Jangan la mimpi ni jadi kenyataan. Aku memang bleh pengsan betul2 kalau cam ni....Silap2 bleh Goal terus tak sempat mengucap...

Jangan la aku mimpi macam ni lagi..waaaa tak penah aku nanges dalam tido..haaa yang ni.. memang betul2 aku nanges. Seram nye kalau di pakse kawen... Hoo000 TIDAK!!!!!

Mak...Along tak nak kawen lagi..........!!!!!!!



Comments

Popular posts from this blog

Jangan tangisi Apa Yang Bukan Milikmu.....

In a relationship Married or Not !! YoU should Read This

Saat Terakhir